Höstlov

Ojojoj vilket höstlov jag haft! Vår första dag i Arusha spenderade vi där, vi kollade in staden, gick på masaimarknad och åt kinamat.
Tisdagen åkte vi på safari i Tarangire, vi fick se mycket djur och fantastisk natur. Efter solnedgången åt vi mat och sedan la vi oss i ett tält på savannen för att sova.

Onsdagen spenderades också i Tarangire, vi gick upp för att se soluppgången, men det var molnigt så vi såg det tyvärr inte. Efter frukosten åkte vi ut i parken, och vi fick se så mycket djur! Elefanter, giraffer, lejon, leoparder, geparder, örnar, gnuer, babianer mm. Även denna natten sov vi i tältet.

På Tordagen gick vi också upp för att se soluppgången, och det fick vi! Idag åkte vi till Manyara. Vi stannade till vid ett vattenfall på vägen dit. I Manyara var det inte så mycket djur, men oj vilken vacker natur! På kvällen var vi i ett litet samhälle och gick på marknad och åt på en resturang med typisk Tanzaniamat. Vi sov på ett hotell där.

På fredagen åkte vi till Ngorongoro. Där var det ganska kallt, det kändes som den första vårdagen i Sverige, det var härligt! Det finns en jättestor krater där som vi åkte ner i, och oj vad fint det var! När vi var på kanten på väg ner trodde bi inte att det skulle finnas någonting där nere förutom gräs och sand, men det fanns väldigt mycket djur där! På eftermiddagen åkte vi tillbaka till Arusha och sov på samma hostel som första natten.

På lördagen tog guiden oss till några hotsprings, där var set magiskt. Vi åkte till mitt ute i ingenstans, det var knappt en väg dit, och på vägen såg vi Kilimanjaro, och plötsligt var vid framme. Och där var det kristallklart vatten som vi badade i!
Kvällen och natten spenderades i Moshi för att sedan ta bussen tillbaka hem morgonen efter.